Az arab turisztikai piaccal ismerkedtek Hévíz szállodai szakemberei

Az MT Zrt. prezentációjából a résztvevők betekintést nyerhettek az Öböl-menti országok kiutazó turizmusának jellemzőibe, továbbá a lakosság utazási szokásaiba, különös tekintettel az európai úti célok vonatkozásában. Az előadás rámutatott arra is, hogy melyek azok a speciális igények, amelyeket a szállodáknak feltétlenül figyelembe kell venniük az Öböl-menti országokból érkező vendégek fogadásakor. Czunyi Tímea ismertette azt a 4 fő stratégiai irányt is, amely mentén az MT Zrt. Magyarországot pozicionálja a térségben.
A Magyar Turizmus Zrt. 2012. évi marketingtevékenysége során a kutatások és trendelemzések alapján az új piacok közül – India, Ausztrália és Dél-Amerika mellett – az Arab-öböl menti országokat állítja fókuszba. Magyarország az arab utazók számára még felfedezni váró terület, éppen ebben rejlik az óriási és ez idáig kiaknázatlan potenciál hazánk számára.
Általánosságban elmondható, hogy az Arab-öböl térségéből Európába utazókat magas költési hajlandóság jellemzi. Az egyszeri hosszú családi nyaralás mellett, többször tesznek üzleti vagy magáncélú rövidebb utazásokat egy adott éven belül. A főutazások tekintetében sokszor spontánul, rövid idő alatt döntenek, számít a barátok, ismerősök véleménye és tapasztalata, továbbá nagyon fontos, hogy a családi nyaralás helyszínének a kiválasztásánál többnyire a nők döntenek. A többszöri rövidebb, általában üzleti jellegű utazások alkalmával azonban a férfiak egyedül, illetve baráti társasággal utaznak. Az átlagos költés tekintetében – az ETC kutatásaira alapozva – elmondható, hogy a szóban forgó térség utazói fejenként körülbelül ötször annyit költenek utazásaik alkalmával, mint egy átlagos európai turista.
Magyarország kulturális és építészeti sokszínűsége, valamint gyógyturisztikai kínálatának széles skálája nagyon vonzó az Öböl-menti utazók számára. Budapest mint „city break” desztináció, továbbá a gyógyüdülőhelyeink, a kastélyok pihenésként, természeti kincseink pedig az aktív, illetve a vadászati turizmus szempontjából ideálisak az arab vendégeknek. Fontos azonban a fogadó ország felkészültsége a speciális igényekre, továbbá az arab utazók nagyra értékelik, ha kiemelt figyelemben részesülnek, és vendégbarát környezetben tölthetik a szabadidejüket.

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.