Kefalónia, az ezer arcú sziget.

Imádjuk Görögországot! Nagyon szép természeti kincsei vannak, rengeteg gyönyörű sziget és tengerpart, árban már nem annyira olcsó mint régen, de még nem vészes. Tavaly Zakinthos-on voltunk nyaralni, ami egy gyönyörű kis sziget, idén egy pár kilométerrel főlé mutattunk a térképen, és Kefalóniát választottuk, amit nem bántunk meg, gyönyörű és rendkívül változatos ez a sziget, ami a Jón tenger legnagyobb szigete!

Busszal mentünk amit senkinek nem ajánlok, de hát a pénz nagy úr, és sokat spóroltunk ezen, amit ott elkölthettünk. Egy hét alatt 2000 képet csináltam annyi érdekes és látványos látnivaló volt a szigeten. Ami a legjobban tetszett az az hogy rendkívül változatosak voltak a sziget partjai. Muszáj kocsit bérelni, vagy robogót (ez elég veszélyes) vagy valamit amivel bejárja az ember a szigetet, mert vétek csak egy partszakaszon lenni egy hétig, akármelyik is az. Mi Skala-ban laktunk, szép kavicsos partja van, kristálytiszta rendkívül gyorsan mélyülő vízzel. Szóval szép volt meg minden, de ettől sokkal szebb partok voltak még a szigeten, amit csak azok láttak meg akik kimozdultak onnan, csak sajnálni tudtam azokat akik minden nap csak ugyan oda jártak fürödni, és ennyi, jó pihenni ez is elég, de ha már az ember ott van, lássa a világot!
Három napot kocsikáztunk (500km kb) és a magunk tempójában bejártuk a nevezetes helyeket, partokat. Ott van a minden képeslapon szereplő Myrtos beach, fantasztikus, fentről is lentről is. Akkora hullámok voltak hogy szó szerint dobálták az embert, csak nevettünk egymás esésein egy órán keresztül
Volt egy Costa Costa beach nevű part ahol sima barna homok volt és rengeteg vászon napernyős pihenőágy, kicsit luxus feeling volt, ez azért tetszett.
Petani Beach a volt a Nr.1 nálunk, mesés fentről is lentről is szintén, nagy kerek fehér kavicsos a part, nagyon szép, nagyon tiszta, és egy öbölben van az egész, jobbra balra zöld hegyek, ezen a részen nem olyan kopár a sziget!
xi-beach a sziget nyugati nyulványán van,ez is nagyon szép, és egyedi, mert itt vörös homokos a part! Nem találtuk meg egykönnyen, de megérte!
És még ezeken kívül is voltunk még egy pár parton, mind más, rendkívül változatos, volt ami csak hajóval volt megközelíthető (mini myrtos) mert egy hajókiránduláson is érdemes részt venni, ha az ember egy szigetre téved. Rengeteg szép halászfalu van a szigeten (Assos pl) Fiscardo pl túlélte az 1950-es évekbeli földrengést, ami az egész szigetet lerombolta anno, Itt még maradtak régi kis házikók, olyan klasszikus görögösek.
Sok a delfin és a teknős a sziget közelében, nyitott szemmel kell járni! :)
A szigeten a hangulat szokásos görögös, a wc-be nem mehet papír, van szieszta, az árak pedig, elég magasak. Itt is sok az angol turista és hozzájuk igazítják az árakat (meg egy szigeten amúgy is minden drágább) Remek éttermek vannak és rengeteg koktail bár, viszont szórakozóhely, táncos, az nem sok, ez nem egy bulisziget…
Pár év múlva, repülővel szívesen visszajönnénk, mert a tenger, a természet, a sziklák, az élővilág, a táj, az épületek mind gyönyörűek, pihenni is nagyon alkalmas, de aki szeret barangolni, bejárni minden zugot, az még inkább megtalálja a számításait!