Több millió lejes pályázatokból fejlődhet a székelyföldi idegenforgalom

Akár évtizedekre is megalapozhatja Székelyföld turizmusát és az ágazat továbbfejlesztését az a projekt, amelynek megvalósítására jelentős európai és kormányzati pénzt nyert a székelyudvarhelyi Visus Kulturális Egyesület. A hazai idegenforgalmi látványosságok népszerűsítését célzó kiírást a szervezet tavaly pályázta meg a Regionális Operatív Program keretében, a finanszírozási szerződést a napokban írták alá. A közel kétéves lefutású projekt összértéke közel egymillió lej, az egyesületnek valamivel több, mint 200 ezer lejes önrészt kellett biztosítania. Érezhető növekedést „A projekt kulcsszavai és fő célkitűzése: széles körű tájékoztatás, értékeink, hagyományaink korszerű bemutatása és ezáltal az idelátogató turisták számának érezhető növelése (a 2009-es szinthez viszonyítva öt év alatt legalább 4 százalékkal, ami mintegy 13500 személyt jelent – a szerk. megj.). A kivitelezéshez reklámanyagok gyártása és az országon belüli szórása tartozik” – nyilatkozta lapunknak a már számtalan turizmusfejlesztő kezdeményezést magáénak tudó csapat, a Visus Kulturális Egyesület vezetője, Fazakas Szabolcs. Az egyesület nevéhez olyan turizmusfejlesztő programok fűződnek, mint az Iránytű.ro vagy a székelyföldi turisztikai- és legendatérkép. „Projektjeink népszerűsége azt bizonyítja, hogy ezen az úton kell továbbhaladni, ha a térség gazdasági fellendítésébe a turizmust is tartósan be akarjuk vonni – vélekedett Fazakas. – Ennek a pályázatnak az a lényege, hogy promováljuk a székelyföldi régiót, hírül adjuk az itteni történéseket, és meggyőzzük az embereket arról, hogy érdemes idejönni turistaként is.” Fazakas hangsúlyozta: a népszerűsítő anyagok megtervezésébe helyi partnereket, cégeket, egyesületeket is bevonnak. Papíron és világhálón A projektvezető elmondása szerint a munka már elkezdődött, jelenleg az adminisztrációs feladatok, árajánlat gyűjtése zajlik. A tervek szerint 2013 tavaszáig elkészül egy interaktív turisztikai honlap, amely legkevesebb 50 kisfilmmel és 200 fotóval mutatja be a három székely megye idegenforgalmi látványosságait. A honlapot elektronikus bannerek népszerűsítik majd a világhálón. Ugyanakkor tíz érintőképernyős infópultot állítanak fel az ország stratégiailag fontos turisztikai helyszínein, például Segesváron, Brassóban, Szebenben. A Visus feladata ezenkívül egy 15 ezres példányszámban megjelenő turisztikai térkép tervezése, kivitelezése és belföldi terjesztése, amely Hargita, Kovászna és Maros megyék természeti és kulturális látványosságait tartalmazza majd. „Tartalmas, hiteles és jól, korszerűen tálalt információk nélkül nincs turizmus” – szögezte le Fazakas Szabolcs. A Só útja: 7,3 millió lej Szovátának A Regionális Operatív Program keretében 7,3 millió lejes támogatást kap Szováta a Medve-tó és a Sós sziklák körüli természetvédelmi terület turista ösvényeinek és pihenőhelyeinek felújítására. A Só útja nevű projekt egy nagyobb fejlesztési terv része, amelynek részeként üdülőövezetté alakítják a szovátai Ifjúsági-tó környékét, valamint egy vízi parkot és egy információs központot is létrehoznak. A szerződést kedden írta alá az üdülőváros polgármestere és a Központi Régió fejlesztési ügynökségének vezetője.

Forrás: Új Magyar Szó

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.