Vendégbarát akciók a Turizmus Világnapján

Horváth Gergely, a turisztikai marketing társaság vezérigazgatója az akciókat bemutató sajtótájékoztatón kedden Budapesten elmondta: kezdeményezésük célja, hogy a Turizmus Világnapja minden évben az a nap legyen, amikor kiemelt figyelemben részesítik a vendégeket.
Az MT Zrt. felhívására megmozdult a turisztikai szakma, különböző szervezetek, szolgáltatók, programgazdák és magánszemélyek számos kreatív ötletet vetettek fel, hogy mivel lepjék meg az utazókat ezen a napon.
A vezérigazgató elmondta: a turizmus fontos munkahelyteremtő ágazat, közvetlenül csaknem 400 ezer embernek biztosít munkát Magyarországon.
Bánki Erik, az Országgyűlés idegenforgalmi bizottságának elnöke azt mondta: az ENSZ Turizmus Világszervezetének adatai szerint tavaly meghaladta a 940 millió főt a turista érkezések száma a világon, ami az elmúlt harminc évben megháromszorozódott. Magyarország sem áll rosszul ebben, hiszen szintén az ENSZ szervezetének 2007-es felmérés szerint, közép-európai térség két legdinamikusabb fejlődésre számító gazdasága a turizmus terén a magyar és a lengyel – tette hozzá.
Mint mondta, abban a kutatásban azt jósolták, hogy ha van egy dinamikus fejlesztési program Magyarországon, amely a turizmus beruházásait támogatja, és ha van egy olyan turizmusbarát politika, amely azokat a jogszabályi háttereket, amelyek a fejlesztésekhez és a működéshez szükségesek, kellő módon írják át, akkor több mint 1 millió új munkahelyet teremthet ez az ágazat. “Mi elégedettek lennénk azzal is, ha a következő tíz évben 300-400 ezer új munkahely keletkezhetne, ha megtudnánk duplázni a foglalkoztatottak számát ebben az ágazatban” – tette hozzá Bánki Erik. Szerinte a jelen gazdasági körülmények között ez sem lesz kis kihívás.
A turizmus és a hozzá kapcsolódó ágazatok közvetlenül 1.322 milliárd forinttal járulnak hozzá a GDP-hez. A turizmus alapágazataiban kimagasló a kis- és középvállalkozások aránya.
Magyarország kereskedelmi szálláshelyein évente több mint 7 millió vendég tölt el több mint 19 millió vendégéjszakát. A beutazó forgalomból éves szinten több mint 4 milliárd euró devizabevétel származik a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint. A beutazó turizmus a devizabevételeken keresztül javítja Magyarország folyó fizetési mérlegét.
Az akcióban stratégiai partnerként vesz részt a Budapest Airport Zrt., a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., a Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft., a Malév Zrt., a MÁV-START Zrt.
A szakmai szervezetek közül csatlakozott a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, a Magyar Fürdőszövetség, a Magyar Ifjúsági Szállások Szövetsége, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége, a Nemzeti Fürdőszövetség – Spa Hungary Holding Zrt. is.

 

MTI

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.