Szerbiában “Magyarország a divat”
Mivel a rendezvény a rendkívüli hírérték mellett vendégforgalom bővülést is generálhat hazánk számára, a Magyar Turizmus Zrt. nemcsak a Fashion Travel szervezésében és lebonyolításában működik együtt, hanem a Herbafast Fashion Selection divathéten is prezentálja a magyarországi turisztikai ajánlatokat október 11-24. között, Belgrádban.
A 19. alkalommal, Belgrádban megrendezésre kerülő Herbafast Fashion Selection divathét ‘Fashion Travel’ utazásának keretében a modellek és a stáb mellett mintegy 50 médiaszakember és 10 híresség is – összesen 100 fő – látogat Budapestre október 20-23. között. A program szervezése és lebonyolítása a Magyar Turizmus Zrt., a Belgrádi Hungarikum Centar, a V.A.M. Design Center és V.A.M. Art Factory, valamint a Mellow Mood Hotels szállodacsoport szállodái – a La Prima Fashion Hotel Budapest és a Cosmo Fashion Hotel – partnerségében valósul meg. A csoport felejthetetlen budapesti élményeihez továbbá a Tropicarium, a Symbol Budapest és a Törley is hozzájárul.
A négynapos itt tartózkodás során a legjelentősebb szerb médiumok foglalkoznak majd az október 22-én, szombaton megrendezésre kerülő divatbemutató kapcsán a magyar fővárossal. A program így amellett, hogy a korábbi tapasztalatok alapján a vendégforgalom alakulására is kedvezően hat – a korábbi helyszínek (Szlovénia, Bulgária, Horvátország) a vendégforgalom növekedéséről számoltak be – komoly média-megjelenést generál hazánk számára Szerbiában és a környező országokban.
A teljes szerb médiát lefedő résztvevők számára a Magyar Turizmus Zrt. október 21-én városnézést szervez, design témakörben. A túra keretében, a nemzeti turisztikai marketingszervezet a főváros történelmi és építészeti szempontból méltán híres turisztikai látnivalói között Budapest trendi, design, divathoz kapcsolódó arcát mutatja meg a médiaszakemberek és rajtuk keresztül a célközönség számára. Ezzel egy időben, a szerb nagyközönség által jól ismert televíziós “celeb” személyek a város és Magyarország kiemelt turisztikai vonzerejével, a fürdőkultúrával ismerkednek a Széchenyi fürdőben, majd – a vízhez közel maradva – a Dunán jachtról élvezhetik Budapest varázslatos képét. Mindez – a celebeket kísérő forgatócsoport jóvoltából – a TV-nézők előtt is feltárul majd.
Magyarország turisztikai kínálata nemcsak a Fashion Travel, hanem a Herbafast Fashion Selection divathét keretében is bemutatkozik, Belgrádban. A 2011. október 11-24. között zajló esemény a két hét során 12.000 látogatót vonz. A divat kedvelőit turisztikai információkkal és kiadványokkal csábítják hazánkba a belgrádi rendezvény három fő helyszínén. A divatesemény hivatalos, fashion selection c. programfüzetében továbbá a Budapest Winter Invitation akció hirdetése a magyar főváros téli kínálatának megismerésére invitál.
A belgrádi divathét budapesti kirándulása után Magyarország viszonozza a szerb látogatást. Először kerül megrendezésre Szerbiában a magyar kortárs és hagyományos kultúra fesztiválja, a MAFEST 2011. október 29-én, Újvidéken, a SKC Fabrikában, Lajkó Félix és a Balogh Kálmán Gipsy Cimbalom Band főszereplésével. A rendezvény keretében bemutatkoznak a magyar kézműves termékek, borászatok, szépirodalmi alkotások és a Magyar Turizmus Zrt. közreműködésében hazánk turisztikai kincsei is. A Continental Hotel Zara felajánlásának köszönhetően két fő részére egy kétéjszakás budapesti szállodai tartózkodást sorsolnak ki.
Magyarország egyre népszerűbb úti cél a délszláv országok – köztük Szerbia – utazóinak körében. A KSH legfrissebb statisztikai adatai szerint közel 6%-kal több, összesen 54.220 szerb vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyeken a 2011. január-augusztusi időszakban, az előző év azonos időszakához képest.
Az egyes délszláv népek körében eltérő kép él Magyarországról. A legtöbb ismerettel a szerbek rendelkeznek, akikben a magyarokról alapvetően pozitív kép él. Számukra Magyarország az Európai Unió részeként előrébb jár Szerbiánál. A szerbek körében ismertek és kedveltek a magyar borok és a dél-magyarországi fürdők. A horvátok számára elsősorban kulturális és egészségturisztikai téren kínálhat hazánk izgalmas programokat. A határ menti területek együttműködésének köszönhetően több olyan projekt indult el, amelyek vendégforgalmat generálhatnak: kulturális tematikus utak, kerékpárutak, vándorutak, termékfejlesztések, közös promóciók.
Annak érdekében, hogy a délszláv államok utazói körében „Magyarország legyen a divat”, a Magyar Turizmus Zrt. ezen országokban is aktív marketingtevékenységet folytat az idei évben, összhangban a társaság 2011. évi, „Új vizeken” c. marketingtervében foglaltakkal. A délszláv országok piacára az MT Zrt. a jövőben is nagy hangsúlyt kíván helyezni, így ez a piac a Zrt. a 2012. évi marketingtervében is külön jelenik meg.