Idén is rengeteg ország és turisztikai szolgáltató versengett a „HANSA” vendégekért
A számos elismerésben részesített magyar standon a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete mellett a Danubius Hotels Group, a hamburgi Pannonia Reisen, a PA Touristik által képviselt buszos túraszervezői hálózat, valamint a BTDM Nonprofit Kft. képviselői fogadták az érdeklődőket. A magyar turisztikai ajánlatokat a hagyományos mezőkövesdi tojásfestés és fogászati attrakció színesítette.
Az észak-német utazóközönség továbbra is kiemelkedően jó mutatókkal rendelkezik az amúgy is jó költési hajlandóságáról ismert német „átlag turistákhoz” képest. Az idei vásári tapasztalatok alapján megállapítható, hogy továbbra is releváns kereslet van Magyarország iránt, még a nagyobb földrajzi távolság ellenére is. Az érdeklődés elsősorban Budapest és a gyógyturizmus iránt mutatkozik meg, de meglepően sokan ismerik a távolabbi, kelet-magyarországi területeket is. Érdekesség, hogy a vásáron megjelenő vendégek döntő többsége már utazási szándékkal érkezik a kiállításra, majd a vásáron elhangzó információk alapján sokszor még ott a helyszínen dönt az úti célról, számos esetben pedig konkrétan foglal is, amennyiben erre lehetősége van. Meglepő számban érkeznek törzsvendégek is, akik elvárják a „személyes törődést”, valamint fogékonyak az újdonságokra, még akkor is, ha 2012-ben már a huszadik, vagy harmincadik magyarországi útjukat tervezik. Az észak-német területen több meghatározó buszos túraszervező, illetve utazásszervező iroda is hirdeti Magyarországot, de mindegyik ajánlatában szerepelnek a hajóutak is, amelyek továbbra is egyre több turistát vesznek el a buszos utaktól.
A hamburgi vásár során mutatta be éves turisztikai prognózisát a British American Tobacco keretén belül működő Hamburgi Jövőkutató Társaság. A 4.000 fő megkérdezésével készült kutatás szerint a német munkavállalók körében a növekvő stressz terhei miatt, a szabadság és a stressz kipihenésével kapcsolatos utazás iránt igény tovább növekszik. Nemcsak az utazás iránti vágy, hanem az üdülésre szánt idő eltöltésének minősége is egyre fontosabbá válik, aminek következtében egyre határozottabban fogalmazódnak meg a helyre, a szolgáltatásokra és az odajutásra vonatkozó elvárások.